KEBABREPORTERS

De site waar het allemaal om draait.

KEBABREPORTERS header image 2

Antwerpen

29 mei 2010 door Jan Beton · 3 reacties

Zo, na een week hard werken werd het wel weer eens tijd voor vakantie. Dat ik hiervoor de kebabexcursie moest missen nam ik maar voor lief. Zoals het een goede vakantie betaamd moest ik redelijk vroeg uit mijn bed komen. Ik kan mij nog de vakanties van heel vroeger herinneren, met mijn ouders in de auto op pad, ook altijd vroeg opstaan. We woonde toen langs een drukke weg in het centrum, en als klein kind maakte het diepe indruk op mij dat ik toen gewoon op de weg kon gaan liggen omdat het midden in de nacht was en er dan geen verkeer was. Dit deed ik dus vanmorgen ook maar even, al kan ik dat tegenwoordig op elk moment van de dag, de straat waar ik woon is niet zo druk. Nadat een buurman verontrust vroeg of het wel goed met me ging vond ik dat het wel eens tijd was om te gaan.

Net als vroeger werden er gelukkig ook weer mini Marsjes en dergelijke uitgedeeld. Ja, zo kom je toch al snel op het echte vakantie gevoel. Na een uurtje ofzo de eerste stop bij een tankstation voor koffie en de nodige nicotine. En leuk lachen naar leuke dames, dat kan ook nooit kwaad. Nog iets verder gingen we de grens over en nog voor de ring van Antwerpen kwamen we in een file vast te staan. Maar daar laten we ons heus niet door uit het veld staan. Rondkijken in de file is trouwens een stuk leuker als je geen haast hebt! We kwamen zelfs nog de meisjes tegen waar we eerder die dag onze leuke lach aan getoond hadden. Ze zwaaiden vriendelijk naar ons, om daarna heel snel via de vluchtstrook de file te omzeilen. Iets dat wij ook , als ware Hollanders op vakantie, nog even probeerde maar dankzij een besnorde, in het leer gestoken motoragent besloten we toch maar weer in de rij traag rijdende koekblikken plaats te nemen.

De eigenschap van files is dat het tijd kost maar dat ze ook wel weer ophouden. Meestal vanuit het niets en redelijk onverwachts. Zo ook vandaag. Dus we kwamen gewoon aan op onze vakantie bestemming : Antwerpen. Leuke stad, al vind ik zelf Brussel leuker. We kuierde op ons gemak wat door de stad, zagen nog een heuse reclame opgenomen worden, en vonden dat het tijd was voor een ontbijt. Dat moest natuurlijk bij de Subway. Die nergens te vinden was. Nou vooruit, bij de Belgische variant, Panos, was het ook lekker eten. Om daarna 5 winkels verder natuurlijk een Subway te vinden. Zul je altijd zien! Verder gelopen, winkel in winkel uit, als ware toeristen. Weinig leuks gevonden, laat staan wat gekocht. Op blikjes Jupiler na dan, maar dat spreekt voor zich.Tijd voor kebab!

Een van mijn vrienden met wie ik was wist een goede tent, hij was hier al vaker geweest. Het was de eerste en de beste als ik de tent zelf mocht geloven. Broodje moest vier en een halve Belgische euro kosten, maar dat moest geen probleem zijn met de huidige wisselkoersen. Blikje Jupiler twee euro. De bereiding is me ontgaan, omdat je blijkbaar naar boven kon en we daar zijn gaan zitten. Rustieke muurschilderingen en verder de gehele boven ruimte voor ons zelf. De wc’s waren ook boven, altijd handig. En een balkonnetje, handig voor de rokers onder ons en leuk voor het uitzicht.

Het broodje werd keurig boven gebracht en zag er mooi uit. Helaas had ik de pech dat ik wederom (tweede keer deze week) een te krokant broodje kreeg, iets dat niet lekker eet omdat het te snel breekt. Vlees was redelijk standaard maar zeker niet vies. Van de knoflooksaus heb ik niets mee gekregen omdat ik -eindelijk!!!- weer eens goede sambal had. Van die na gloeiende lippen sambal. Ik heb dat graag. De sla was goed, iets te veel, maar dat kan ook aan de verdeling liggen. Ik kreeg het allemaal redelijk netjes naar binnen. Ik denk dat dit als mee neem broodje voor snel in de auto iets minder goed was gegaan, maar rustig zittend ging het best goed. Iets dat vast niet bij iedereen zo gaat getuige de plakkerige vloer en meubilair. Al met al geen slecht broodje maar ook geen prijs winnend broodje. Al had de zwerver die voor de deur ging zitten daar vast anders over gedacht.

Verder was de vakantie erg gezellig, al ben ik blij dat ik weer thuis ben waar ik mensen weer gewoon kan verstaan. Niet dat ik dat daar niet kon, maar het gaat om het idee. Ja, die eendags vakanties zijn best aan mij besteed. Het is even wachten op de eerste verhalen over de excursie die mij mede reporters naar Amsterdam gemaakt hebben, maar tot nu toe heb ik geen spijt van het missen daarvan. Ook al was het Antwerps broodje niet zo, gelachen heb ik zeker.

Tags: · , ,

3 reacties tot nu toe ↓

• 1 Ben Brak // mei 30, 2010 at 13:31

hehehe toen ik daar was was de eerste de beste dicht

• 2 Bert // mei 30, 2010 at 19:50

los van hoeveelheid ziet het er erg vers en lekker uit…

• 3 Delicatesther // mei 30, 2010 at 21:09

Allé, u bent vast niet de enige die moeite heeft met het verstaan van onze onderburen.